onsdag 6 juli 2016

Virkad poncho i Elisegarn.





En riktigt härlig poncho blev det förra sommaren! Det var ett 
precis lagom stort projekt att stoppa ner i cykelkorgen, 
så det fick följa med på alla utflykter! :-)



Mönstret på rutan heter Dream Weaver Square, och 
finns att ladda ner gratis på Ravelry. Den hittar du här.


.
Jag "sorterade" rutorna efter nyansen på de yttersta varven, 
och virkade ihop dem med de mörkaste längst ner, så när jag 
skulle sätta på fransarna fanns det inte tillräckligt med mörka
 partier kvar i nystanen.......så det blev till att beställa 2 till!



Fransarna klippte jag 28 cm långa, och använde 4 trådar till varje tofs.



Det enfärgade Elisegarnet har färgnummer 69212 och det andra 69015.



Vissa av rutorna är virkade i slottsmiljö....fint ska det va'! ;-)


♥ ♥ 


Tack för din tid!
AlliEls.



4 kommentarer:

  1. Så fin poncho! Får lust att virka den. Hur många rutor blev det totalt?
    Hälsningar
    Anci

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket!:-)
      Du behöver 36 st rutor, om du vill ha samma storlek.
      AlliEls.

      Radera
  2. Jättefin blev den! Å Elise är ju så roligt att virka med. Jag funderar hur många nystan det gick för dig? Och hur har du monterat ihop rutorna?
    Jag försökte oxå hitta dig på Insta, men lyckades dessvärre inte.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Tack så mycket, Helene! :-)
      Ja, det är ett behagligt garn att arbeta med.
      Ponchon väger 350 gram, men jag minns att jag fick köpa mer, för att jag ville ha den färggraderad med det mörkaste längst ner.
      Jodå, jag finns på insta under namnet alliels_1, ses där! :-)
      AlliEls.

      Radera

Det hade varit så kul om du lämnade en kommentar, eller klickade på någon av "gilla"-knapparna, så jag får veta vad du tycker om mina inlägg! :-)