söndag 19 februari 2012

Annorlunda ljusbricka.




Så här ser min lite annorlunda ljusbricka ut....





...ett gammalt plättjärn, som kommit till heders igen.






Det här är av en riktigt gammal årgång, för det finns bara fem
"plättgropar". De som är av nyare datum, har plats för en till i mitten.








Jaha, och hur får man nu tag på en sådan här tingest då?
 Jo,det ska jag berätta.... ;-)

Det är ju helt enkelt bara att överta ett hus efter en gammal dam på 90+,
som de senaste två decennierna har använt altanen som avstjälpningsplats
för allt, som hon inte ansåg sej behöva längre! När man sedan hade ägnat ett
par helger åt att hitta golvet på nämnda altan, så blev man ju glad för att det
åtminstone fanns ETT litet fynd, som passade till en av mina återbruksidéer!


Hihi...nåja, skulle tro att det allra enklaste är att gå till närmsta loppisbod!


Plättjärnet fick tjänstgöra i befintligt skick ute på altanbordet, ända till
våren, med de där extrastora värmeljusen i. Sedan gick jag loss på det
med avfettningsmedel, stålborste och rostskyddsfärg. Satte till
sist fast några svarta, mjuka möbeltassar av plast på undersidan.






Numera får det stoltsera på mitt köksbord....




Ha en fortsatt skön helg!



Tack för din tid!
AlliEls.





4 kommentarer:

  1. vad kul du o dina uppfinningar.. hehehe

    SvaraRadera
    Svar
    1. Hihi...uppfinnarjocke, hette han så?? ;-)

      Radera
  2. jag har ett sånt i miniatyr :)

    SvaraRadera
  3. Ja, just det, har sett ett sådant
    någonstans, de är så söta! :-)

    SvaraRadera

Det hade varit så kul om du lämnade en kommentar, eller klickade på någon av "gilla"-knapparna, så jag får veta vad du tycker om mina inlägg! :-)