lördag 17 december 2016

Vit glögg med aromatisk tinktur.




Köpte för ett par veckor sen en liten flaska på Apoteket, 
som hette aromatisk tinktur. Det tyckte jag lät spännande!
Innehållet i den här lilla flaskan kan säkert piffa upp en 
hel rad av mina gamla välbeprövade recept, men först ut 
att testas blev en vit glögg, och till den behöver du detta:

1 liter äppelmust eller -jouice
2 kanelstänger
1 tsk aromatisk tinktur
3/4 dl muscovadosocker


1 dl mörk rom


Den blev helt underbart god!! Avsmakades med 
pepparkakor och ädelost, som sej bör.

♥ ♥ ♥




Till slut så vill jag gärna visa er vilken fantastiskt 
fin och STOR  pepparkaka jag fick i julpresent 
häromdagen! ....och jättegod var den också! 

♥ ♥ ♥


Tack för din tid!
AlliEls.




Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det hade varit så kul om du lämnade en kommentar, eller klickade på någon av "gilla"-knapparna, så jag får veta vad du tycker om mina inlägg! :-)