tisdag 10 november 2015

Varma (sommar)raggisar.



De här tjocka och goa raggisarna är stickade i dubbelt garn.
Det ena är Netto's tunna sockgarn Christina, och det andra
är Garngrossisten's Raggsocksgarn. De gifte sej perfekt!!
Den första stickade jag på höstkanten, och nummer 2 kom
till någon gång på vårkanten.....ni vet hur det är med den där
eländiga sjukdomen SSS ( Second Sock Syndrome), den slår
till allt som oftast! ;-) Man kan så klart se det ur det andra
perspektivet också...jag var ju ute i väldigt god tid med det
första paret raggisar till nästa höst! :-)
 ....men de behövdes mycket tidigare än så....





Nämligen på Torsjö Live! Det var en gråkall och blöt dag i juni.









♥ ♥ 



Tack för din tid!
AlliEls.



2 kommentarer:

  1. Sockor passar i alla väder, vissa dock bättre än andra.

    SvaraRadera
    Svar
    1. Ja, så här i efterhand låter det ju helt galet att ha raggisar i juni månad, men de höll mina fötter varma i många kalla och blöta timmar!

      Radera

Det hade varit så kul om du lämnade en kommentar, eller klickade på någon av "gilla"-knapparna, så jag får veta vad du tycker om mina inlägg! :-)