tisdag 24 november 2015

Tunnbrödskex.



Jag älskar tunnbröd, men inte hinner jag äta upp en hel 
förpackning med 8 tunnbröd, innan de börjar bli torra 
och tråkiga, eller i värsta fall grönprickiga! Så jag torkar de 
resterande tunnbröden i ugnen på 150 grader i cirka 10 
minuter, och får jättegoda tunnbrödskex, som håller sej 
nästan hur länge som helst.....fiffigt, eller hur? :-)




Här har jag bara brutit bitarna lite hur som, men om man vill ha 
raka och fina kex, så kan man klippa tunnbrödet i bitar, innan de 
hamnar på bakplåtspappret. Om man vill ha lite kryddiga kex, kan 
man pensla med lite smält smör eller olja, och krydda med t.ex. 
pizzakrydda eller smaksatt örtsalt.


♥ ♥ 



Tack för din tid!
AlliEls.


Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det hade varit så kul om du lämnade en kommentar, eller klickade på någon av "gilla"-knapparna, så jag får veta vad du tycker om mina inlägg! :-)