tisdag 9 december 2014

Ett kärt återseende - lapptäcke av 9-rutor.



Den här riktigt gamla godingen råkade hänga på tork, när jag besökte min
bror i somras. Toppen till detta lapptäcket sydde jag redan -86, så det har
verkligen en hel del år på nacken vid det här laget!! Det är endast återbrukade
tyger i toppen, medan kant- och undertyg köptes nytt. Täcket har två lager av 
plattvadd, 220 gram per kvadratmeter. Toppen är hopsydd på maskin, men
kviltningen är gjord för hand. Tuftade dessutom mittenrutan i varannan 9-ruta.




Det är så underbart att se att detta täcket lever med sin familj, och får 
hänga med som lektäcke inomhus, såväl som på utflykter och picknickar.
Även husets alla husdjur verkar älska sitt lapptäcke!  



Familjens nyaste tillskott, sötnosen Pepsi! 



 ....gosiga Flingan myser på lapptäcket i uterummet.

  ♥ ♥ ♥ 


Tack för din tid!
AlliEls.
 





2 kommentarer:

Det hade varit så kul om du lämnade en kommentar, eller klickade på någon av "gilla"-knapparna, så jag får veta vad du tycker om mina inlägg! :-)