lördag 8 december 2012

Snabbfixad julgransmatta.

 
 
 
 
 
 
 
Gjorde en julgransmatta till mina loppisfyndade granlyktor, men
man kan lika lätt och snabbt göra en stor att ha på golvet .
 
 
 
Jag använde stickad och ganska kraftig, filtbehandlad ull, men det
funkar bra med andra sorter också. Både tyget och hjärtbandet är
köpta på Stoff och Stil, guldtråden finns också där. Jag började med
att göra ett mönster, band fast en snörstump i en penna, drog ut så
mycket som jag tyckte skulle bli bra till halva cirkeln, och satte fast
snöret på silkepappret med en nål, och ritade. Satte sen textillim
på den råa, klippta tygkanten och vips, så var hjärtbandet på plats!
 
 
 
 
Sydde dit diskreta stjärnor med guldtråd, som glittrar i "snön"....
 
 
 
 
.....i lite olika storlekar.
 
 

 
Före granarnas tid....
 
 
 
 
....men ikväll var det dags att ta fram mina granar, lagom till andra advent.
 
 
 
 
 
Önskar er en riktigt mysig andra advent!
 
 
Tack för din tid!
AlliEls.
 
 
 


2 kommentarer:

  1. Jättegulligt! Du är en riktig mysdrottning! :)

    Vinterkramar från Susanne ♥

    SvaraRadera
  2. Tack, goa Susanne!:-)
    Åh, vilken fin titel du gav mej!! *stolt*
    Snöiga vinterkramar till dej från Skåneland! ♥

    SvaraRadera

Det hade varit så kul om du lämnade en kommentar, eller klickade på någon av "gilla"-knapparna, så jag får veta vad du tycker om mina inlägg! :-)