lördag 27 oktober 2012

Nu när vintern är på väg....

 
 
 
 
 
....så har man ju användning av sina broddar igen.....
 
 
 
 
 
 
 
.....men de var ju helt uppslitna, när jag väl hittade dem!
 
 
 
 
 
 
 
 
La ett papper ovanpå och tryckte längs kanten, så jag fick
en exakt mall.
 
 
 
 
 
 
 
 
 Klippte någon millimeter innanför "kanten".
 
 
 
 
 
 
 
 
Använde ett hårt slipband, samma material som satt på broddarna
när jag köpte dem.
 
 
 
 
  
 
 
Ritade av mallen på baksidan av slippappret....
 
 
 
 
 
 
 
 
...och klippte ut med den slöaste av mina kökssaxar, den kanske
rentav kan bli lite vässad på kuppen! :-)
 
 
 
 
 
 
 
 
Kontaktlim, utkletat med en liten blompinne, lät torka
några sekunder och la sedan på de nya sulorna.
 
 
 
 
 
 
 
De fick ligga och torka ute, det luktade väldigt starkt av lim efter att ha
fixat till 3 par på båda sidorna. Nu klarar jag nog denna vintern också! :-)
 
 
 
 
...och just det! Den här lilla "operationen" kostade runt 20:- och ett nytt
par kostar 130:-, då har jag alltså tjänat 370:- som jag kan ha roligare för!
Var inte det fiffigt, så säj? :-)
 
 
 
Ha en fortsatt skön helg!
 
  
 
 
 
Tack för din tid!
AlliEls.
  
 
 


2 kommentarer:

  1. Superfiffigt, men såna broddar har jag aldrig sett.. På mina fäller man ut riktiga klor..

    Kram Maidi

    SvaraRadera
    Svar
    1. Provade först sådana som du menar, Maidi, men det var så halt på alla marmorgolv och så fastnade jag i affärernas entrémattor. Fick byta till dessa, som funkar både ute och inne....och nu är de redo för en vinter till! :-)

      Radera

Det hade varit så kul om du lämnade en kommentar, eller klickade på någon av "gilla"-knapparna, så jag får veta vad du tycker om mina inlägg! :-)