tisdag 14 februari 2012

Loppisfyndat.



Jaa, nu har jag varit och fyndat igen!! :-) Denna gången var
det faktiskt flera sådana där saker som jag har gått och tänkt
 på att jag skulle vilja hitta! Så jag är såå glad för mina fynd!





Kakfat på fot i pressglas, 21,5 cm.








Ett litet ovalt frukt- eller kakfat, 20,5 x 14 cm.







 Kak- eller brödfat i trä med utsnidad blomma, 38 x 22 cm.








Virknål i metall, 0,75 mm, till det facila priset av 3:- !









Vitt och rött virkgarn, blir bra till hjärtan och snöflingor till nästa år.






 
En liten keramikskål, 11 x 11 cm.






3 små porslinsskålar, perfekta till godisäggen till påsk.



 



Mera garn.... :-)









En liten spånkorg, se här hur den blev.












....och ännu mera garn!! :-)




 
Tack för din tid!
AlliEls.

4 kommentarer:

  1. Om jag inte minns helt fel så har jag/vi ett sånt där fint kakfat i glas som på översta bilden. :-)
    Ju fler bloggar jag läser desto mer ser jag att jag borde gå på fler loppisar och sekundhand butiker.
    Ha en skön Alla Hjärtans Dag!!!

    SvaraRadera
  2. Åh, då tycker jag att du ska leta fram och använda det,för de är ju så vackra!
    Jag har mitt stående framme i köket med virkade och sydda kakor på, ett kul blickfång.
    Ja, en liten runda i loppisbutiker är aldrig fel, det piggar upp den tristaste dag.... :-)
    Tack detsamma! <3

    SvaraRadera
  3. Svar
    1. Jodå, några guldkorn hittar man emellanåt ändå.... :-)

      Radera

Det hade varit så kul om du lämnade en kommentar, eller klickade på någon av "gilla"-knapparna, så jag får veta vad du tycker om mina inlägg! :-)