lördag 5 november 2011

Fingerborgsgömma.



Fingerborgsgömma a' la' cupcake....
 



...med lite olika sorters fingerborgar i, för olika ändamål.
 


 

Så här såg den lilla 5 kronors burken ut, 
när jag hittade den i en loppisbutik.





Gjorde en rejäl boll av vadd och la ovanpå korken...

 

 
...mätte och klippte ut en rundel av fuskmocka och limmade fast.




 
Satte sedan en knypplad spets i samma
naturvita färg som burken, längs kanten.


 

 
Klippte ut "glasyren" i vit fleece....


 
 
 
....och satte på den med Gütermanns textillim.


Fyndade det lite tufsiga garnet i perfekt chokladtoppingbrunt i
samma butik som burken. Det fanns ingen banderoll, så det är
inte lätt att veta vad det är för garn, men virkade med 2,5 mm's
virknål, precis som till jordgubben, som är virkad med Bianca-garn.




 
Tack för din tid!
AlliEls.

4 kommentarer:

  1. Vilket härligt pyssel - jätte fin!!

    SvaraRadera
  2. Tack! :-) Den var verkligen jätterolig att göra!

    SvaraRadera
  3. Hej hej!
    Så kul att du vill delta i min mormorsrutsinsamling ;)
    Jag har nu satt stopp för fler som får bidra, men eftersom du anmälde dig på mitt inlägg så är du såklart med ;)
    Vore toppen om du mailar mig på tantinamarina@hotmail.se
    Så får du min adress och vidare instruktioner ;)

    Kram Marina

    SvaraRadera
  4. Hejsan Marina!
    Ja, det lät som ett härligt projekt du drog igång, så några små rutor vill jag gärna bidra med!
    Det ska jag göra,vi hörs på mailen...
    Kram!

    SvaraRadera

Det hade varit så kul om du lämnade en kommentar, eller klickade på någon av "gilla"-knapparna, så jag får veta vad du tycker om mina inlägg! :-)