onsdag 23 november 2011

Brun blomsjal.

Detta är den första blomsjalen jag gjorde, fast jag visar den allra sist.
Sjalen var tänkt som Mors Dag-present, men i vanlig ordning kunde
jag inte hålla mej, utan hon fick den långt innan dess. :-) Men nu fick
jag låna tillbaka den en stund, så jag kunde fotografera och visa för er.






Mönstret kommer från Marks&Kattens och fanns med som bilaga
i Allers nr 34/2010. Det bruna är Bravo-garn, de andra färgerna är
oidentifierade akrylgarnsrester. Använde virknål 3,5 mm.





På denna sjalen har jag följt mönstret, när jag satte ihop blommorna. Så
med 6 punkter, på det här sättet, blir den mer som en liksidig triangel i
formen. Här kan ni se hur den blir, om man sätter ihop blommorna fort-
farande på 6 punkter, men med en blomma till, istället. Här finns sjalen
i ytterligare en annan färgställning.




Tofsens garn kommer i samma ordning som blommorna,
naturvitt innerst, sedan grönt, bieget och brunt på yttersta lagret.


Tack för din tid!
AlliEls.

4 kommentarer:

  1. helt fantastisk!!! Urtjusig!!! helt mina färger!! Love it <3

    SvaraRadera
  2. det va ditte som skrev

    SvaraRadera
  3. Tack så mycket,Ditte!! :-)

    SvaraRadera
  4. Superläcker - vill göra en liknande!! Delar du med dig av mönstret? Sökte efter det på Marks&Kattens men icke sa nicke.

    SvaraRadera

Det hade varit så kul om du lämnade en kommentar, eller klickade på någon av "gilla"-knapparna, så jag får veta vad du tycker om mina inlägg! :-)