söndag 23 oktober 2011

Virkad disktrasa.

                                 Nu när det är så är "inne" med handgjorda disktrasor i
                                        ekologiska garner, så får man ju hänga på! :-)
 Jag valde att virka mina i stjärnteknik, som är jättekul att göra.
Använde "Lingarn" från Almedahls och virknål nr 4.
 
 





Så här blev nr 2 i ordningen, nr 1 gav sej av hemifrån innan jag ens hann ta en bild! =)
Hoppas att jag kan "smitta" av mej, så att fler får lust att sätta igång!
Det finns YouTube-filmer på tekniken, del 1 här och del 2 här.
 
 
 
(Hihi, jag lyckades lura ut hur man länkar :-D Jippie!!)
 
 
 
Tack för din tid!
AlliEls.

3 kommentarer:

  1. Jag använder mina egenhändigt gjorda disktrasor sen något år tillbaka. Mina är stickade i bomullsgarn och fungerar bra tycker jag. Har sett att folk har både virkat och krokat disktrasor, men jag har inte provat det än(iallafall).
    Ha en fortsatt skön söndag!!!

    SvaraRadera
  2. Det står kvar på min lååånga vill-göra-lista, att sticka en disktrasa också, men nu har jag i alla fall testat virkade och krokade. Det finns ju så vansinnigt mycket kul man vill göra, men tiden räcker liksom inte till. Funderar på att önska mej 2 timmar extra per dygn av tomten, hade ju varit en toppenjulklapp! <( ;-)>
    Tack detsamma,söndagar är härliga!

    SvaraRadera
  3. Virkar disktrasor i lin-vävgarn som en äldre släkting inte har användning för längre. De är mycket bra, lätta att maskin-tvätta eller kok-tvätta med diskmedel på spisen. Jag ska aldrig med köpa disktrasor. Ulla.uu

    SvaraRadera

Det hade varit så kul om du lämnade en kommentar, eller klickade på någon av "gilla"-knapparna, så jag får veta vad du tycker om mina inlägg! :-)