onsdag 26 oktober 2011

En stickad halsduk.



Denna halsduken var faktiskt anledningen till att jag fick ett
återfall in i garnträsket igen, efter många års avhållsamhet! ;-) 
Jag och min mamma var på Hushållningssällskapets julmässa,
där vi köpte lotter av Röda Korset, och jag vann ett 200
gramsnystan Crisp från Svarta Fåret! :-) Lycka!! Rotade fram
lämpliga stickor direkt, när jag kom hem och gjorde sen helt
enkelt en halsduk efter mönstret som fanns på insidan av
banderollen. På det mönstret började man med att klippa garn
till alla fransarna, stickade sen rätstickning tills garnet tog slut.



Måste ändå påpeka att fransar i detta garnet inte är någon jättehöjdare,
 de blir längre och längre, för varje gång man använder den!!



Den blev lååång, hela 2,60 meter och det utan fransarna!
Men det är gott och kunna vira runt ett par varv, även
med huva eller krage uppfälld, sen när snön yr.

 Tack för din tid!
AlliEls.



Inga kommentarer:

Skicka en kommentar

Det hade varit så kul om du lämnade en kommentar, eller klickade på någon av "gilla"-knapparna, så jag får veta vad du tycker om mina inlägg! :-)